ganduri, Romanesti

Puncte….puncte….

E aproape miez de noapte (minuit, cum o sa ii spun in curand) si pe geam, in departare, imi zambeste o luna plina de alb. Daca nu mi-ar fi teroare de intuneric, nici n-as mai folosi becurile fara lustra ce-mi decoreaza incaperea. Ador noptile cu luna plina…parca orasul este mai linistit (toata lumea se iubeste la volume diferite, feriti de ochii curiosilor), cerul este mai interesant, aerul este mai curat si strazile mai proaspete. Eh, da…exagerez putin dar….recunoasteti ca sunt altfel de frumoase noptile cu luna plina. De-ai fi si tu aici, sau eu acolo…orasul ar fi si mai linistit, cu 2 guri mai linistite, preocupate sa se iubeasca. Asa…mai admir o data luna ce s-a mutat cu un centimetru mai incolo (centimetri Octavicesti) si ma minunez cum sta ea agatata pe cer…asa mare si grea, fara nimic sa o sustina.

Cu toate astea, sunt convinsa ca cineva sta si se uita tot acum, tot la luna, si injura imbufnat ca e prea multa lumina care ii strica somnul, ca pana si vantul bate mai tare din cauza ei. Ca asa suntem plamaditi noi, oamenii….vesnic nemultumiti. Daca e soare, e canicula; daca e vant, e uragan; daca ploua, e potop; daca nu ploua, ne transformam in desert; daca e dulce, facem diabet; daca e acra, de ce nu e dulce; daca lucram, de ce nu stam; daca stam, ne plictisim; daca nu este, vrem sa fie; daca este…parca e prea mult; daca e roz, nu are buline… Cam asa aud prin jurul meu de ceva vreme si ma incapatanez sa sochez oamenii cu ochelarii mei de bine, macar cateva zile pe saptamana. Oare…in celelalte zile sunt si eu om ca ei si vreau buline peste roz? Nu…sigur nu…sigur?…nu…

Si, totusi, oameni suntem, oameni ramanem. Suntem diferiti prin compozitie, experiente, principii, vise si dorinte, dar mai ales prin felul in care percepem realitatea a ceea ce ne inconjoara. Inca ma minunez cum se poate ca doi oameni sa se uite la acelasi obiect nemiscator si sa vada cu doua perechi de ochi diferite. Sa vada puncte diferite (de vedere, bineinteles). Dupa muuulte luni de studiu pe acest subiect, am concluzionat ca ceea ce vad nu este 100% ceea ce este, de fapt. Pentru ca obiectivul meu are setari manuale si ultra personalizate, fapt ce face ca pozele sa iasa unice. Ceea ce nu este neaparat un lucru rau…doar greu de inteles pentru unii si imposibil de acceptat pentru altii. Pentru unii, lumea este fixa. Punct.

Standard

3 thoughts on “Puncte….puncte….

Leave a Reply

