Patite, Romanesti

Cum mi s-a facut pielea de gaina pe dinauntru

Azi a fost o zi la foc iute. La 8 in birou, la 11 o fuga pana la liceu, ca poate mi se facuse dor, la 18 trebuia sa am lectia de franceza, dar s-a anulat, asa ca am venit agale spre casa, cu o carte implantata in fata ochilor, cu muzica in urechi, cu soarele in suflet si palaria pe crestet. Culmea este ca am fost si productiva, si pozitiva. M-am trezit cu de la sine putere la 6:30 (asa cum am observat ca se intampla dupa 6 ore de somn), am baut cafeaua la 8:30 si intre timp am raspuns la intrebari puse de aceiasi oameni, cu aceleasi subiecte (ca deh, e mai usor sa intrebi decat sa tii minte sau…Doamne fereste, sa-ti notezi) si am rezolvat tot ce mai aveam de rezolvat. La pauza mai imbarbatam cate o colega moale de la vremea de afara. Sau trimiteam cate un pupic virtual variantei frantuzesti. 10 ore de munca.

Si pentru ca tot mai era ceva energie ramasa pe fundul sacului, acasa am continuat. Pune masca pe par, spala vasele, spala parul, gateste, citeste, scrie un articol si adormi cu jumatatea in urechi.

Dar sa revenim la gatit. S-a intamplat nu pentru ca m-a indemnat stomacul, ci pentru ca erau unele verziciuni prin frigider care se cereau folosite….sau aruncate. Scoate miliarde si miliarde de pungi si pachetele din sertarele special concepute, insira tot pe unde este un centimetru de spatiu liber, alege ce a supravietuit si arunca ce a devenit maroniu si miscator, apoi spala-le. Si aici am cam pierdut firul….sau numarul orelor. Sa tot fi fost vreo 10-20… sau poate doar una… Cert este ca picioarele mele incepusera sa nu se mai desluseasca de parchetul meu cu ghinde si frunze din bucatarie. Atatea frunze, frunzisoare si frunzulite, de bucataria mea incepuse sa semene cu un colt verde de natura, un coltisor deasupra chiuvetei…o mica jungla amazoniana. Eh, si cum ma plimbam eu prin jungla proprie (cu gandul doar, ca trupul imi ramasese proptit de chiuveta), cu apa curgand continuu, frunzulita dupa frunzulita (de mi-a sarit frumusete de manichiura facuta cu 4 ore mai devreme)….parca ma gadila ceva pe spate, in dreptul mijlocului. Ceea ce nu era de mirare, avand in vedere ca parul meu se reinoieste dupa fiecare spalare. Asa ca imi sterg mana dreapta si o bag pe sub tricou, in cautarea firului ratacit. Hmmm…interesant….firul asta se misca….mut mana mai sus….firul si el…dar sunt mai rapida si reusesc sa il ating….are picioare….?!?! Toata pielea din dotare mi s-a ridicat ca la comanda si gura mi s-a facut punga, de parca as fi spart o punga de fiere intre masele. S-a sculat pana si parul cazut pe podea. Pentru cateva secunde luuuungi, am simtit un milion de picioare miscandu-se pe spatele meu, in sus, spre ceafa. S-a oprit, dar eu nu! Incercam disperata sa scap de noul meu chirias, mai ales ca nu suport absolut deloc sa simt taratoare miscand pe pielea mea. Din afara miscarile mele cred ca aduceau putin cu dansul ploii, dar…daca trebe, trebe… Picioarele s-au mutat pe gat…deja parea ca am o armata in defilare la mine in gazda. Dau cu mana o data…nimic. Mai dau o data…se aude un poc puternic pe podea…de parca ar fi cazut o piatra. Dar nu…era un ditamai gandacul negru, cu miliarde (nu milioane) de picioare, care nu stia pe unde sa se ascunda de furia mea. Punga din gura a devenit sac iar pielea…de crocodil. Norocul lui ca nu omor vietati, ca altfel…. In schimb, o sa impartim garsoniera…pana moare el, ca eu n-am de gand.

Sau poate doar am visat, spaland la frunze….

Standard

2 thoughts on “Cum mi s-a facut pielea de gaina pe dinauntru

  1. P says:

    Vezi să nu fie o doamnă gândac în căutarea unui loc liniștit în care să aducă pe lume niște baby-bugs, că atunci o să ai mai mulți chiriași. În locul tău, la următoarea întâlnire de grad zero, l-aș pofti frumușel afară, că e cald și soare… Ține un pahar de plastic și o foaie de hârtie la îndemână, în ipoteza surprinzătoare în care n-ai putea să te înțelegi cu el ca de la om… la gândac!

Leave a Reply

