Patite, Romanesti

Distractie 100% romaneasca

Si daca as vrea, nu as avea cum sa scriu articolul asta in alta limba, pentru ca cine ar citi nu ar intelege. Asa ca il scriu pentru noi, romanii! 🙂

V-as fi lasat sa ghiciti ce metoda noua de distractie am mai experimentat, dar nu stau prea roz cu timpul. Va spun direct, desi am o presimtire ca nu e chiar o noutate (m-am tot vaitat in ultima vreme): institutiile minunate ale statului roman! Dar sa le luam pe rand…

Pentru cei care nu stiu inca, pe meleaguri straine nu putem folosi diplomele asa cum mandri le-am obtinut dupa ani de truda si sudoare. Nu, nene, trebuiesc apostilate (iar pentru unele state si supralegalizate). Asa cum aveam repede sa aflu, apostila = zile de alergat si lipsa pauze de mese (sacrificate in scop nobil). Pasii sunt urmatorii (vorbim de Ilfov si Bucuresti):

– se iau diplomele la subsoara si se merge, pe rand, la unitatea de invatamant emintenta, dupa caz. La mine au fost un liceu si o facultate.
– se face cate o cerere pentru adeverinta de autenticitate pentru: diploma de bac, atestat (cine are) si foaie matricola (daca nu aveti deja, se elibereaza in acelasi timp) la liceu si pentru diploma de licenta/ master/ doctorat si supliment la facultate
– se merge acasa si se asteapta aproximativ o saptamana
– se merge din nou la liceu si facultate pentru ridicarea adeverintelor
– se copiaza toate originalele plus CI si se plateste cate o taxa pentru fiecare act ce se vrea vizat (din fericire puteti plati la fata locului) si se depun toate la: Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti pentru actele de la liceu si la Ministerul Educatiei pentru actele de la facultate
– din fericire, viza este gata in aceeasi zi, chiar foarte repede iar oamenii pe acolo sunt amabili si intelegatori (desi nezambitori, dar li se iarta)
– cu toate actele vizate se merge la un traducator legalizat – se plateste pe pagina tradusa
– apoi se legalizeaza traducerile la notariat – se plateste pe pagina legalizata
– si in final se merge cu ele pentru apostila la Prefectura (adaugati aici certificatul de nastere/ casatorie, sentinta de divort si orice mai este relevant pentru nume) – se plateste pe pagina apostilata
– daca nu aveti certificat de nastere in format nou (care este tradus si in engleza si franceza) sau daca mergeti intr-o tara vorbitoare de alta limba, ghinion de nesansa, il adaugati la dosarul de tradus si legalizat

Pe langa asta, am mai avut nevoie de pasaport, pentru care am stat mai bine de o ora la coada, pana li s-a terminat programul. Ma intreb daca ar fi reusit sa ma dezlipeasca de pe usa UNICULUI birou deschis pentru Ilfov, daca nu ma primeau chiar si daca se terminase programul.

Si, ca mici bombonele, cand am insirat actele pe biroul doamnelor de la Inspectorat, am auzit ceva ce chiar nu imi doream sa aud: “datele sunt gresite, trebuie sa mergeti inapoi la liceu pentru a le corecta. Speram sa nu fie diploma gresita….” Normal ca a fost diploma gresita…. In 2 ore am reusit sa ajung de la Sema Parc la Str. Icoanei, apoi la Bd. Dacia pentru a face cerere de eliberare duplicat corectat de diploma, apoi la coloane la Romana (cine nu stie zona, sorry) ca sa stau la coada pentru poze de buletin in care sa arat ca moartea in vacanta (data viitoare cand mai am treburi d-astea ma aranjez inainte, ca nu se stie niciodata). De la coloane am revenit la Bd. Dacia, am lasat pozele si am fugit inapoi la Sema parc. Stiti ogarii aia de curse, care alearga iepuri falsi? Ei bine, cam asa imi atarna mie limba, cum le atarna lor la sfarsitul cursei. Dar azi m-au sunat ca e gata diploma, asa ca maine am toate sansele sa mai sterg ceva de pe lunga lista cu lucruri de facut. 🙂

Ziceti voi ca nu este distractiv! Hai…ziceti! Care aveti curajul? Hm?!

Standard

Leave a Reply

