Acasa, Romanesti

Gri, de vara

Am eliminat pilozitatile, am achizitionat a 2-a sticla de maglavais protector de raze criminale, am pregatit carpa de pus intre fund si iarba, am lustruit ochelarii de soare, am ales cartea, am umplut sticlutele cu apa, ba chiar am pus si cardul velo pentru bicicleta. Acum imi iau laptopul masculin si ma duc sub cearceaf, in intuneric total, dau drumul la un film care nu solicita prea tare cerebelul, cu o cana de ceai fierbinte in mana si astept sa ma ia somnul. 

Ploua ca in miez de toamna si nu pare sa se opreasca prea curand. Imaginea asta am vazut-o de cand m-am trezit sa pregatesc pranzul jumatatii muncitoare. Si nu s-a mai oprit de atunci. Am pantaloni, sosete, pulover gros si nasul rece. Astept cu nerabdare sa se fiarba apa si sa inspir adanc aburii fierbinti din castronul cu ceai (care, de fapt, este o cana foarte mare si foarte grea, de iti trebuiesc 2 maini pentru sustinere). Si unica umbrela a familiei este la munca azi. Asa ca sunt, oarecum, consemnata la domiciliu.

Nu va inchipuiti ca nu as avea treaba azi….ca am! Vase de spalat, bucatarie de dezinfectat dupa seara de gatit si explodat lucruri, rufe de spalat, cada de curatat (dupa 2 saptamani avem, din nou, cada functionala in loc de piscina), job-uri de aplicat, carti de citit, articole de scris, bijoux-uri de facut, tablouri de pictat, telefoane de dat, sprancene de pensat, pranz femeiesc de gatit…. Dar cu vremea de afara mi s-a inmuiat pana si cheful. Il pun la uscat si ma retrag in grota. Redepe, pana nu ma aude soarele si iese dintre nori, ca atunci n-as mai avea de ce sa ma plang si ar trebui sa ma apuc serios de treaba.

Si totusi….dimineata, in timp ce puneam preparatele in recipiente, aud de pe canapea: “pe viitor o sa gatesc mancarea de seara, ca nu imi place asa…prefer sa luam micul dejun impreuna daca tot esti treaza, nu sa fii asa departe” (mentionez ca vorbim de o distanta de vreo juma’ de metru, cat sa ocolesti o canapea si un semi-dulap). Mi-a crescut pipota in mine…si ficatul….si plamanii…ca inima era deja mare, de la atata dragoste cata se invarte prin ea.

La voi cum e? Aveti apa in sandale? Sau mai bine nisip….si un cocktail in mana dreapta….si o cafea cu spuma de lapte si un deget de frisca naturala…

Standard

Leave a Reply

