ganduri, Romanesti

Ce sa ma fac acum, ca sunt mare?

Daca ati crescut in Romania, cu siguranta ati raspuns de miliarde de ori la neobosita intrebare: tu, puisor, ce vrei sa te faci cand vei fi mare? Am raspuns si eu o perioada: doctorita sau invatatoare. Apoi m-am luat cu invatatul, mai tarziu cu distratul, apoi cu muncitul si am uitat complet de intrebare. Pana acum. Cand sunt in cautare de lucru si am ocazia unui inceput nou. De data asta ma intreb singura: daca as putea face orice si sa castig bani din asta….ce as face? Nu imi doresc neaparat sa am afacerea mea (cel putin nu acum), dar tare imi doresc sa fac ceva care sa imi placa asa de mult de sa ma duc de drag la munca. Sa ma bucur putin ca se termina weekend-ul si ma intorc la birou de dimineata. Sa fac biscuiti pentru colegi doar pentru ca sunt asa de fericita cu ei.

Ei bine, de ceva zile se tot deruleaza intrebarea asta in fundal. Pana acum am reusit doar un raspuns partial (tot e mai bine decat nimicul din ultimii ani). Iaca-ta-l (pe el, raspunsul partial):
– as vrea sa scriu
– dar sa fie si oameni
– sa le spun unor oameni ce si cum anume sa faca si apoi ei sa stie exact cum sa indeplineasca sarcinile pe care le trasez
– sa vorbesc in fata oamenilor pe subiecte diverse
– sa lucrez cu oameni care imi sunt asa apropiati de ii pot numi prieteni si chema la mine acasa, la niste briose si o tuicomicina
– sa creez lucruri care sa bucure oameni – fie ele lucrurile evenimente, idei, concepte…
– sa fie si copii din cand in cand
– sa se stie de mine in domeniu (ca doar nu muncesc degeaba, nu?) – da, stiu…modestia asta… Adica… pana mai zilele trecute imi era suficient sa stie lumea ca sunt a lu’ Ivan (cum imi sugereaza mereu tati sa ma recomand atunci cand am un interviu sau vreo interactiune importanta), dar parca as vrea mai mult 🙂

Pana acum am fost profesor de engleza/germana pentru pitici la gradinita si mi-a placut la nebunie (dovada sta faptul ca m-am dus zi de zi timp de un an de zile, pe un salariu care nu imi acoperea nici macar abonamentul la telefon). Apoi am fost asistent manager pentru un domn austriac, unde am invatat multe, de la cum se servesc invitatii cu apa si cafea, la cum se organizeaza participarea la un targ, ba chiar cum sa prospectez clienti pentru tamburi motor, sa fac oferte de pret si chiar sa inchei o comanda de una singura. Un an mai tarziu m-am lasat ademenita de lumea corporatista si timp de 3 ani si ceva am fost HP-ista; aici am invatat sa folosesc SAP-ul si toate instrumentele corporatiste de zi cu zi, am lucrat cu oameni dar mereu la telefon si pe mail, ceea ce nu a fost neaparat rau, dar mi-au lipsit prezentele fizice (noroc ca aveam colegi). Inca 5 ani jumate de corporatisme dar de data asta PTC-iste. Tot oameni, tot pe mail si la telefon, dar cu o priveliste minunata de la etajul 14 si niste apusuri de soare toamna de toata frumusetea. Pe langa toate astea, impinsa de curiozitate si dorinta de a face si altceva, am inceput sa scriu la primul meu blog, apoi a urmat al 2-lea, un site (care a fost omorat miseleste, din pacate, de un om fara suflet de scriitor), am invatat sa fac margelute pe care le port si azi cu drag, am reinceput sa pictez, am fost ghid turistic prin Bucuresti, am descoperit ca pot vorbi in public si chiar cu efect, apoi am descoperit ca la fel de bine vorbesc si in privat cu oameni necunoscuti, care imi apreciaza indrumarile….

Acum ma uit in urma si ma bucur ca le-am putut face pe toate. Dar de fiecare data a lipsit ceva important…acel ceva… Pana acum nu am reusit sa imi dau seama ce vreau cu adevarat sa fac. Adica…le-as face pe toate, dar nimic concret. Si, cum sunt in cautare de job, fara nici un fel de limitare (consider ca limitarile ni le impunem singuri), nu stiu unde sa caut. Asa ca….va intreb pe voi, cei care ati reusit deja sa gasiti raspunsul….cum fac? Cum imi dau seama care este acel ceva care m-ar face fericita in fiecare zi? Si mi-ar mai aduce si bani pe deasupra….

Standard

Leave a Reply

