Acasa, Romanesti

Manca-o-ar mama!

Sunt ani buni de cand mi-am dat seama ca imi place sa gatesc, dar mai ales sa inventez diverse combinatii de 3 luate cate 2. Asa am devenit priceputa bine la omlete si salate, nefacand 2 la fel pana acum. Si am testat biscuiti diversi, briose felurite, ba chiar si legume in fel si chip. Dar intotdeauna ramanea o categorie neatinsa si oarecum sperietoare pentru bucatarul din mine: aluaturile! Si nu asa….orice fel, ci aluaturile framantate. Mi se parea un fel de monstru cu 10 picioare si 3 capete, gata sa se puna pe ras la prima mea incercare de acest fel. Asa ca m-am tinut departe de ele, aluaturile si de monstrul aluaturilor. Normal, pana intr-o zi….cand Pacificatorul m-a intrebat senin…si de ce nu faci paine, daca tot ai face? Chiar asa…de ce?

Ieri am pus monstrul la colt si am framantat aluat. Cu manutele-astea doua! Nu se prea amesteca asa cum vazusem eu prin reclame, dar pana la urma rezultatul final a fost un guguloi unitar de coca bine framantata. Si bine mirositoare, de la tarate, ulei de floarea soarelui si ierburi de provence. Dupa ce s-au umflat bine in pene, le-am impartit in 2 paini frumoase pe care le-am ornat cu susan una iar cealalta cu sare de mare si ierburi felurile. Am umplut rezidenta de miros de paine calda iar noi, desi abia mancati, nu ne-am putut abtine s-o degustam.

Cu ocazia asta am aflat lucruri noi:

 – am uitat sa pun sare in compozitie
 – o sa mai fac paine, ca imi place tare
 – o sa incerc si un cozonac 😀
 – a iesit putin sfaramicioasa – inca nu m-am prins de ce
 – desi are cuptorul de vreo 4 ani de zile, Olivier inca nu stie sa-l foloseasca (si, da, gateste!); in schimb se pricepe la altele care pe mine ma depasesc momentan, cum ar fi cosmeticizarea blogului (daca va uitati cu atentie, veti observa niste mici modificari) – a promis sa ma invete

V-as fi ametit papilele gustative cu niste poze, ca doar am imortalizat momentul. Atata doar ca mai am putin de asteptat pana la descarcarea bi-anuala a pozelor din aparat…

Standard

Leave a Reply

