Romanesti

Dare

Am lasat titlul in engleza tocmai ca sa va chinui putin, din lipsa de diacritice. 😀

Aveam atatea sa va spun si deja le pusesem pe categorii in capsorul meu dragut si zambitor, fiecare articol cu titlul lui….apoi am revazut un video. Care video avea numele din titlul articolului. Mai mult din curiozitate, i-am dat play. Si s-a potrivit asa de bine cu prezentul meu, ca nu m-am putut abtine sa il impartasesc cu voi.

Asadar….DARE! (link)…adica indrazneste… si schimba, daca asa iti spune inima sa faci… Voi dati play, vedeti-l in liniste, de cate ori aveti nevoie (eu am repetat actiunea de 3 ori) si apoi va astept inapoi la articol.

Luni, dupa ce am gatit ca o broscodina casnica si cuminte ce sunt, am stat de vorba cu un om. Intalnirea a avut loc pentru ca omul a declarat ca are nevoie de consiliere. Initial…  pentru ca s-a terminat intr-o posibilitate de colaborare…. afaceristica…. Cum se intampla unele lucruri, nu-i asa? 

Marti am aplicat la joburi. De la 9 dimineata la 4 dupa masa, cu pauze de apa si pipi. Am aplicat la orice job mi s-a parut interesant, chiar daca era ceva ce nu am mai incercat pana acum. Daca ma suna si ma accepta, ce am de pierdut?

Azi am avut 2 interviuri cu 2 agentii pentru garde d’enfant. Adica un fel de baby-sitter, dar nu chiar. Si ambele persoane au fost fascinate de aptitudinile mele si de raspunsurile mele super logice la intrebarile lor super stupide. Ma intreb cu ce oameni au de-a face, de au simtit nevoia atator intrebari de bun simt….Si apoi, cu ce oameni cresc unii copii…

Tot azi am acceptat o propunere de lucru online. Mic, chinezesc, dar macar sunt niste bani, chiar daca si aia chinezesti (pentru cine nu s-a prins, este o figura de stil).

Pai bine …..si…legatura cu videoclipul….unde ii? Pai in toate cele de mai sus. Mai intai am indraznit sa imi schimb viata in totalitate, sa renunt la absolut tot ceea ce imi era familiar (pana si o parte din haine) si sa incep total de la zero aici, in sudul Frantei, cu un om pe care inca il descopar, fara prieteni ai mei, fara job, fara cunostinte suficiente de limba…. Iar luni propunerea de colaborare a venit de la un om care a indraznit sa faca ceea ce ii place, chiar daca asta a insemnat un an de lucru in timpul liber, la ceva ce nu se stie daca se va vinde…iar acum vorbea foarte nonsalant despre cum s-ar apuca el sa predea matematica, tot pentru ca isi doreste de mult timp… Marti am aplicat la toate acele joburi pentru ca nu ma mai tem – nici de ce zice lumea (daca lucrez intr-un bar de exemplu), nici ca nu stiu franceza prea bine (este datoria lor, a angajatorilor, sa evalueze asta), nici daca abilitatile mele corespund job-ului (din nou, sa isi bata capul angajatorii); si, cel mai important, de data asta ma ascult mai mult cand merg la interviuri….ma intreb daca imi place acolo, daca imi plac oamenii din fata mea, politicile companiei, jobul in sine si apoi salariul…. Poate ca n-o sa am prea multe variante pozitive, dar aici este vorba despre mine si despre ceea ce vreau eu! Iar azi…azi am fost intrebata de multe ori de ce vreau sa lucrez cu copiii si de ce nu fac altceva, avand in vedere CV-ul. Simplul raspuns cum ca imi plac copiii si vreau un job cu tim pentru mine si ale mele, aer, miscare, provocari si multe lectii ii mira pe oamenii din fata mea. Pai….e platit putin….si nu lucrati tot timpul…. Stiu, de aceea pot face si alte lucruri in timpul zilei (ador sa am activitati din cele mai diverse, ca sa nu ma plictisesc)…. 

Spun de mult timp (Calin stie) cum ca vreau sa fac altceva, doar ca nu stiu ce. Tot ce stiam sa spun era ca ma plictisesc repede si mi-ar placea sa fac mai multe lucruri diferite. Acum am in fata baby-sitting, o colaborare, niste joburi online si alte cateva posibilitati. N-o fi baby-sitter cariera mea, dar este un inceput. In plus, copiii au darul de a ne ajuta sa ne dezvoltam creativitatea si curajul…invatam asa de multe de la ei…. Asa ca DA, voi indrazni! Se plateste muuuuult mai putin, e drept, dar imi da timp si energie pentru mine si ideile care se invart la mine in cap. Si nu, nu ma dau banii afara din casa, pentru cei care deja au activat carcotasul din ei. Pur si simplu consider ca nu sunt banii cei mai importanti si sunt suficient de norocoasa sa il am pe Olivier de partea mea si sa ma sustina (din nou, nu financiar 😛 ). 

Voi ce aveti ascuns bine in cutia din colt, cu mult praf pe ea? De cate ori ati amanat acel lucru pe care va doriti atat de mult sa il faceti, dar nu aveti curaj….sau bani….sau timp….? Se gasesc toate odata ce incepeti, asa ca dati-i drumul! Indrazniti! Schimbati!

P.S.: eu am ramas la acelasi job (chiar daca in companii diferite) timp de 9 ani, doar pentru ca se platea mai bine decat un job de consilier juridic incepator. N-a meritat!

P.P.S.: n-aveti idee cat ma bucura sa ma vad urecheata de voi ca n-am mai scris! 😀

Standard

Leave a Reply

