Romanesti

Supa de carton (sau ce se mai trimite prin curier)

Inainte sa plec mi-am informat parintii despre metodele de expediere colete in Toulouse, ce se poate si ce nu se poate trimite, unde sa mearga, unde sa sune, conditiile de pret, cum sa impacheteze….toate cele necesare. Apoi am plecat linistita.

Dupa mai bine de o luna, au inceput sa imi lipseasca lucruri de acasa: leusteanul proaspat, borsul, branza romaneasca, rosiile din gradina, pepenele cu gust, semintele de floarea soarelui….chestii normale. Si am transmis dorurile mele la familie. Si ei au empatizat cu mine atat de tare, ca s-au dus la Atlassib cu o cutie in care asezasera in prealabil: rosii multe, un pepene baban, 1 borcan cu zacusca si 1 borcan cu zarzavat pentru ciorba (home made). Ei ca ei, dar doamna de la curierat si mai si, a acceptat coletul iar la descriere a trecut legume…si l-a pus la camion. Asta marti dimineata. Joi la pranz m-am dus sa recuperez coletul. Ce am gasit insa….

In agentia Toulouse, in dreapta dupa usa, era o mica stiva de colete. Langa ele, pe ciment, o cutie mica si schimonosita, din care curgeau chestii. Cautand numele de pe etichete, vad ca se potriveste Ivan Tudorel cu singura cutie de pe ciment. Buuuun asa! Mai ales ca luasem un troller mare cu mine, sa am unde sa pun ditamai cutia si multitudinea de rosii. Mai bine luam o oala…era mai practic, avand in vedere cum arata coletul. Ma ajuta nenea de acolo cu un sac de gunoi in care sa pun coletul, sa nu mi se scurga bunatate de continut in bunatate de troller, ne chinuim 2 insi la o cutiuta de 16 kile, ma uit cu rusine la baltoaca ramasa in urma si reiau traseul spre casa. Nu stiu cum sa va descriu, dar….voi cum v-ati imagina un colet cu rosii si pepene care impreuna cantaresc 16 kg? Mare, nu? Nu! Era foarte mica! Ei bine….cum va imaginati ca arata continutul?

Pai….sa va descriu… In cele din urma am ajuns acasa, cu opinteli si tras-impins, am deschis trollerul si imediat toate geamurile din casa, am scos pretioasa incarcatura, am luat foarfeca si mi-am facut curaj. Cutia era toata bandajata cu multe role de banda adeziva. Dupa ce am trecut de stratul de adeziv am ajus la un fel de terci maro si putitor, care candva fusese o cutie. Inauntru….niste foste rosii, un pepene, vreo 3 castraveti, 5-6 ardei gras, ceva ardei iute, niste ceapa (ca n-au d-asta gustoasa) si cele 2 borcane. Nicio urma de protectie pusa inauntru, nici macar vreo separare…. semana cu ghiveciul pe care il gatea bunica….lipsea doar mamaliga!

Mi-am inchis nasul, ca sa nu mai adaug si eu continut la ghiveci, mi-am suflecat manecile pana la cot si m-am pus pe pescuit. Am aruncat mai bine de un sfert din rosii, vreo 3 sferturi din ce am pastrat le-am facut ciorba iar pe restul (vreo 8-10) am incercat sa le mancam. (Ghicitoare: cate rosii erau in cutie?) A fost imposibil, pentru ca erau impregnate cu gustul terciului de carton. In schimb au facut un delicios sos pentru oua romanesti. Restul legumelor au fost mancabile, desi cu un gust usor bizar. Si, da, n-avem ceapa d-aia aici! E delicioasa!

Concluzii? Se pot trimite legume, dar NUMAI daca sunt ambalate corespunzator. In nici un caz nu pui borcane si un pepenoi printre rosii coapte, apoi le arunci din stanga in dreapta camionului, asteptandu-te sa nu pateasca nimic. Nimic nu intrece imaginatia si inventivitatea romanului!

Acum….ma intreb cu o oaresce teama….ce mai trimit oamenii la copiii plecati de acasa? Parca mi-e asa o pofta de inghetata…si niste prune romanesti…si branza….niste bors….sau chiar o ciorba acra…. Dar cine mai are curaj sa le spuna parintilor? Ca eu nu…

Standard

Leave a Reply

