Romanesti

Doamnelor si domnilor!

Aveti in fata ochilor cea mai noua si mai dorita de catre parinti si copii bona partiala! Ta-daaaa!!! Puteti aplauda in voie, e loc.

Ieri am avut interviul cu familiile: cum este garde partage, am stat de vorba cu 2 mame si 2 copii, care locuiesc vis-a-vis pe aceeasi straduta, in Blagnac. M-a sunat dimineata nenea de la agentie si mi-a dat detaliile, apoi m-am documentat, le-am sunat pe mame si m-am trezit ca in 3 ore aveam interviu. Mi-am notat toate cele necesare, m-am dusat si parfumat si cu 5 minute intarziere m-am dus la tramway 1. Fericita ca n-am ratat tramvaiul (imi propusesem sa ajung mai devreme), imi dau seama ca am uitat acasa hartia cu informatii si nu reuseam deloc sa imi amintesc numele strazii. Il sun inapoi pe nenea de la agentie si il rog sa ma ajute, imi notez iar informatiile, il sun pe Olivier sa ma ghideze si apoi ma relaxez. 30 de minute mai tarziu eram pe strada cu pricina. Era 5 jumate iar eu aveam interviul la 6 jumate…. putin prea devreme…. M-am plimbat prin cartier in incercarea de a gasi scoala/ gradinita (inca nu stiu prea bine sistemul francez), nu le-am gasit dar in schimb am gasit un magazin picard, de unde m-am recompensat cu un serbet de pepene galben. M-am asezat in parc pe banca, am desfacut serbetul si m-am chinuit sa sparg bucati si sa le topesc in gura fara sa ma doara dintii sau gatul. A fost prima si ultima incercare… e mai mult reclama decat gustul…

La 6:15 eram in fata caselor. Liniste totala. Scot mobilul, scot agenda si incep sa formez numarul. Cu fiecare cifra tastata o masina neagra se apropia si mai mult de mine. Inainte sa apelez, masina opreste, se coboara un geam, intreb din degete daca locuiesc aici, imi raspund ca da, coboara mama si fetita din masina, ma duc sa vad daca le pot ajuta cu bagajele, masina pleaca, fetita imi arata ca si-a cumparat o rochita albastra de printesa, ma ia de mana si ma duce in casa….

Mamica mi-a parut destul de normala, relaxata. Au mai avut 3 nounou anul trecut, asa ca fetita este obisnuita, ba chiar le-a enumerat pe toate. Pana si-a pus rochia de printesa, eu si mama am discutat putin despre ce se asteapta de la mine, cum e copilul, care e programul…. Apoi a venit si cealalta mamica…total diferita de prima…ceva mai infipta (nu in sensul rau), mai serioasa. Am baut cate un suc, am mai aflat detalii unele de la celelalte, le-am lasat CV-ul meu, fata mi-a facut turul casei si al camerei ei (tot de mana), apoi am cunoscut si baiatul, destul de dezghetat si el desi neobisnuit cu nounou (este varianta franceza de bona).

Am mers sa vad unde sunt scoala si gradinita (la 5 minute de casa, normal), apoi m-au condus una din mame si copiii la tramvai. Am pupat copiii, am repetat datele urmatoarei intalniri si am plecat fiecare la casa lui. Era 17:48…

Se pare ca totul a decurs snur, pentru ca mamele s-au decis instant ca vor sa lucreze cu mine. La fel si copiii. 2 ore pe zi, 4 zile pe saptamana, ma voi duce sa iau copiii de la scoala si gradinita, ne vom juca putin in parcul de langa, ne vom intoarce la una din case (prin rotatie), le voi da ceva sa manance, vom face ceva activitati relaxante, dus si pregatit de culcare. De obicei cam asta ar fi momentul in care se intorc parintii acasa si le predau stafeta.

Cum am presupus eu ca se va desfasura intalnirea: ah, pai nu stii prea bine franceza….cum te vei intelege cu copiii? 
Cum s-a desfasurat de fapt: foarte bine ca ai accent, asa se obisnuiesc si cu alte stiluri de a vorbi; sa ne zici daca nu intelegi ceva, ca vorbim mai rar; si superb ca vorbesti engleza, chiar te rugam sa vorbesti cu ei in engleza, sa se obisnuiasca macar cu pronuntia.

Nu este complicat, dar este cu multa responsabilitate. Salariul este mic-micut, dar am timp liber sa fac altele care ma intereseaza momentan. Iar pentru asta este posibil sa zic pas la o propunere de job bine platit, de soarece de birou (nu am luat inca o decizie). Dupa cum spuneam, indraznesc sa schimb.

 

Standard

Leave a Reply

