Prieteni, Romanesti

Supercalifragilisticexpialidocious

Cam asa a fost weekend-ul meu 😀 Dar banuiesc ca vreti si detalii, asa ca….iata-le!

Vineri seara, dupa o sesiune extenuanta de copii francezi, urma sa iesim la alergat. Cand am deschis usa insa, in loc sa gasesc un Olivier echipat si numarator de secunde, am gasit un iubit care tinea in mana un buchet de flori. “Am asteptat asa de mult momentul asta….” Florile sunt superbe, dar iubitul este excelent! 😀

Sambata dimineata ne-am trezit (cu greu), am baut un ceai cu ochii inchisi (e o marca noua ;)) si apoi am fugit la Decathlon, sa-mi aleg cadoul, sa-l probez la fata locului si sa il iau cu mine acasa. O bicicleta. Prima mea bicicleta! Copilul din mine inca mai sare de fericire.
Am indesat cadoul in masina si ne-am lasat ghidati de foame inapoi spre casa. Aici….ne-am transformat in 2 bucatari desavarsiti si am gatit, in ordinea numerelor de pe tricou: piept de rata marinat in prealabil in sos de artar si alte ingrediente (amestec facut de Pacificator) cu physalis si garnitura de cartofi si usturoi; apoi a urmat o tarta cu somon, mustar, porumb si sos bechamel (eu), o tarta cu pere si gorgonzola (el) si o tarta cu prune si physalis (noi). Rata si 2 pahare de vin rosu ne-au fost pranzul iar tartele au mers cu noi la picnic. Dupa pranz, un binemeritat desert: 2 cesti de cafea presata si multa dragoste.
La ora 19 eram bine instalati pe mal de rau, cu paturica, vin, sampanie, 3 tarte, branzeturi, carnociori, un aparat foto si prieteni, toate asezonate cu o vreme superba, ca la comanda…putin vant si temperaturi blande. Ne-am copt putin la inceput, apoi am admirat apusul de soare si stelele de pe cer. La ora 1 somnul a castigat si ne-a trimis pe fiecare in patul lui.

Duminica dimineata a fost dura trezirea. Cand inca aveam ochii lipiti de somn si vorbeam cu economie de cuvinte, mi-a sunat telefonul. Era Mada, prietena mea de vreo 8 ani de zile, partener de calatorii si distractie, mesagerul, asa cum aveam sa aflu in doar cateva minute. Suna interfonul (lucru foarte ciudat, pentru ca se intampla numai cand stim sigur ca avem musafiri), Olivier se imbraca linistit si se duce sa deschida, lasandu-ma pe mine cu Mada la telefon. “Poate e Calin, ca il vad in stare! Ar fi prea tare sa faca asta! Sau poate esti chiar tu….hahahaha….sa vorbesc cu tine la telefon si tu sa fii la usa….” De fapt, erau toti: Mada, Calin, Paula si Tatiana, toti asezati frumos intr-un superb buchet de flori si un bilet de dragoste. De data asta n-am plans, ca eram prea adormita si buimacita si pana m-am prins ce se intampla, trecuse momentul. In schimb mi-au ajuns florile astea pana in suflet. Va dati voi seama cat de mult ma iubesc oamenii astia daca s-au dat peste cap ca duminica dimineata, fix cand ma voi trezi, sa primesc urarile lor? Nu uitati ca in Franta nici pisicile nu lucreaza duminica! Le-as multumi, dar ma tem ca nu este suficient sa exprime tot ceea ce simt eu acolo, pe dinauntru. 
Cu florile in vaza si biletul citit de multe ori, am fost expediata la dus si scoasa din casa pe repede inainte. Aveam rezervare la restaurant, la ecluza. Dar, cum orice are un pret, daca voiam sa mananc, trebuia sa pedalez. Pedalez, deci mananc. Si am pedalat. 27 de km in total. Oricat de buna ar fi fost mancarea (si a fost), eu tot nu ma pot aseza brusc si normal pe scaun. Iar daca se intampla sa uit si sa ma trantesc lenesa pe canapea, sar inapoi cu lacrimi in ochi. Si cand ma gandesc ca saua initiala era si mai rigida… Pe de alta parte, am facut muschi la maini 😀
Seara, dupa cateva ore de tras sufletul, am avut un pahar de vorba cu vecinii de peste drum, ca tot ne salutam zilnic. Iar inainte de somn ne-am delectat cu Les bronzes font du ski – vi-l recomand calduros…de fapt va recomand toata seria 🙂

Dar, ca orice minune, si weekend-ul s-a terminat. Azi e luni, cu nori pe cer si cu o noua sesiune de copii frantuzesti. Oare ce program sa le propun? Ceva idei? Va rog… 

Standard

Leave a Reply

