Romanesti

Sper ca ati mancat deja

Si nu neaparat pentru ca ieri am gatit la micul dejun cafea si clatite cu branza romaneasca (ca tare mi-a lipsit!), cu sirop de artar, cu gem de capsuni sau cu miere, la pranz o combinatie originala si frantuzeasca de dovleac, orez, ou, ceapa, usturoi, cumen, curry, emmentaler si frimituri de paine, iar la cina lapte fierbinte cu cicorico lichida…. Nu, altul este motivul titlului… Mai exact, postarea care urmeaza. Cei sensibili la stomac, mai bine nu cititi. V-am avertizat…

Inca o seara singura in casa. Si toate obiectele care par vii noaptea… Macar de as fi stiut ceva miscari de kung-fu, sa ma pot apara…sau kick-box! Poate nu m-as mai fi simtit asa vulnerabila… Si nu mi-ar mai fi batut inima de sa-mi sara din piept. Cu fiecare apus de soare casa parca prinde viata. Frigiderul trosneste si sfaraie de zici ca se despica, teava de scurgere din toaleta pare ca explodeaza din 5 in 5 minute, televizorul, mobila, toate par ca vor s-o ia din loc, usile se trantesc nervoase… La toate astea se mai adauga si umbrele care par a-si urma niste stapani inexistenti, scanteiri subite ale aerului si povestea unei vecine binevoitoare despre cum in casa a murit singura si chinuita o femeie batrana…nici macar lumanare n-a avut la capatai…si urla de o auzeai oriunde ai fi fost…
Dar o frica asa mare ca in seara asta nu mai simtise. Avea o senzatie permanenta ca o urmareste cineva…ca e cineva in casa…uneori abia putea respira de teama sa nu o auda…sa nu o gaseasca…

Zgomotele pareau sa se inteteasca…se auzeau si voci…veneau de afara…cineva se certa…un barbat si o femeie…se aud niste lovituri…femeia tipa…pesemne a inceput s-o loveasca… Daca as fi fost eu in locul ei? Mi-ar fi luat cineva apararea? Ma duc sa vad…

A deschis usa ce dadea spre balconul interior comun. Barbatul si femeia erau in curtea interioara. A strigat la femeie daca e ok. Barbatul i-a spus sa-si vada de treaba… Desi nu-i vedea prea bine, putea sa-si dea seama ca barbatul este genul bataus. I s-a facut si mai frica. Dar n-o putea lasa pe biata femeie singura…
Daca nu plecati, chem politia. Lasati femeia in pace! Si a scos mobilul din buzunar, a inceput sa formeze 1…1…2…auzea cum suna… Barbatul o urmarea cu privirea, insa nelasand-o pe femeie libera…

Alo, buna seara, as vrea sa raportez un barbat care agreseaza o femeie… L-a vazut cum se incrunta si mai tare, cu ochii fixati pe ea… o ameninta cu degetul, ii da drumul femeii si pleaca. Inchide telefonul….tremura toata…bine macar ca nu a iesit la balconul de la etajul ei… Coboara in curtea interioara…

– Esti ok?
– Da… 
avea ochiul drept vanat si umflat…
– Eu sunt Octavia.
– Ana…
– Vrei un ceai? Si asa mi-e urat singura…
zambeste…
 – Ihim… hai mai bine la mine…fac un dus si ma schimb…
 – Nu cred ca e o idee buna, cu asa prieteni…
Incepem sa radem amandoua.
 – Da, ai dreptate!

Ii dau un prosop si niste haine de schimb, apoi pregatesc ceaiul. Sper sa nu-l mai intalnesc vreodata pe prietenul Anei...si s-a scuturat imediat de ideea asta inspaimantatoare, ca un gandac negru si mirositor.

Cu o cana de cai fierbinte intr-o mana si un biscuite in cealalta, au inceput sa vorbeasca. Ana i-a povestit despre fostul ei iubit, care nu vrea sa renunte la ea si a inceput s-o urmareasca si s-o ameninte; nu s-a dus la politie tot de frica lui…acum nu mai stie cum sa scape de el…s-a mutat deja de 4 ori si tot a gasit-o… Eu i-am povestit despre frica mea nocturna cand sunt singura in casa…si cosmarurile care nu-mi dadeau pace. A fost naturala decizia de a dormi impreuna…a ramas la mine.

M-am trezit speriata din nou, de data asta nu din cauza unui cosmar, ci un zgomot puternic si tipete… Am inghetat instant. Aproape ca nu mai respiram, incercand sa-mi dau seama ce anume se intampla si de unde vin zgomotele…poate este cineva in casa…poate…nici nu am indraznit sa imi termin gandul…imi simteam transpiratia rece curgand pe sira spinarii…si palmele imi erau umede si reci…

POC! …iar tipetele unei femei…apoi pasi…liniste… Ma sufocam….ramasesem fara aer…am reinceput sa respir…

Ca prin minune, am revazut scena, ca si cum as fi fost acolo, in dormitorul vecinilor de deasupra. Dormeau cand cei 3 barbati au intrat peste ei; ea a apucat sa ii vada si sa tipe, dupa care i-au sfaramat capul cu un ciocan. Bucati de os, creier, par si sange au sarit pe pereti si pe geam iar pe perna ramasese un terci de resturi umane. Sa ma mai ameninti si alta data! Uite eroina unde era! Ar fi trebuit sa fiu eu in locul ei! Gandul asta mi s-a implantat in minte, in vene…pe mine ma cautau! De la balconul ala am sunat la politie..

Mi-am pus niste haine intr-un troller, am trezit-o pe Ana si i-am facut semn sa nu vorbeasca, apoi am plecat amandoua…

Acest vis ma bantuie de cateva luni. Inca imi mai este teama noaptea, singura in casa…

Standard

Leave a Reply

