Romanesti

Cand eram mica…

Il urmaream pe tatal meu peste tot, de cum intra pe usa apartamentului si pana in fata usii de la toaleta. Unde asteptam cuminte sa termine…

L-am tras pe fratele meu de picioare jos din canapea. Avea cateva saptamani. Eu aveam un an, 2 luni si cateva saptamani. In afara de asta, ii furam biberonul si il goleam sub masa iar lui ii dadeam biscuiti si paine. Alteori ii spuneam mamei ca el nu papa.

Purtam sosete diferite, pentru ca tati nu gasea niciodata perechi.

Nu puneam niciodata picioarele fix langa pat cand voiam sa ma dau jos. Din cauza monstrului de sub pat. E inca acolo…

Mancam de mai multe ori aceeasi cana cu lapte, cacao si paine. Pentru ca luam o gura, o molfaiam si o puneam inapoi, incercand sa-l intrec pe fratele meu in scarbosenie.

Am avut grija de cel mai mic verisor pentru o perioada. Si uneori il chinuiam cu sadism. Si il lasam apoi sa planga. Nu mergea inca…

Credeam ca fratele meu si cu mine suntem gemeni. Si spuneam asta la toata lumea.

Mancam si 10 mere pe zi. Sau piersici. Struguri. Prune. Nuci verzi.

Mancam pepenele goala pusca, pe o patura. Dupa care intram la dus.

De un Craciun ne-am dat seama ca nu le-am luat nimic parintilor, asa ca am luat un Bounty (care avea 2 bucati inauntru), am taiat ambalajul in 2 si am pus cate o bucata de ciocolata in jumate de ambalaj in cizma parintilor. Ciocolata o primisem de la Mos Nicolae.

Adoram mamaliga cu branza si smantana duminica dimineata. Si feliile de paine inmuiate in apa si tavalite prin zahar.

In vacantele de vara ieseam la poarta bunicilor, pe banca, si dadeam sarumana la fiecare om care trecea prin fata noastra. Dupa care radeam.

Ciorba de rosii si cartofii prajiti facuti de mamaie Anica erau cele mai bune mancaruri. Nu o data i-am mancat ultima portie.

Eram foarte convinsa ca la 30 si ceva de ani oamenii sunt foarte batrani. Nu am inteles de ce, cand a murit cineva din sat care avea 34 de ani, toata lumea zicea ca…ce pacat, era tanara…

Ii faceam temele fratelui meu iar el adormea asteptand sa termin. Pentru ca nu ma tineau nervii sa-i explic de zeci de ori acelasi lucru. Acum cred ca o facea intentionat….

Ii spuneam bunicii ca o dam la tigani daca ne supara. Si vorbeam serios.

Lingeam toate vasele in care pregatea mami prajituri (si facea des). Pacificatorul o mai face inca. Poate nu ne luam, totusi, masina de spalat vase.

Intr-o zi a luat foc casa de peste drum, unde locuiau prieteni de joaca. Noi eram la etajul 3, singuri in casa. Ne-am speriat crezand ca flacarile vor intra peste noi si am coborat plangand si aproape dezbracati. Asa ne-a gasit tati in fata blocului.

Adoram sa mergem in vacante la bunicii adoptati de la Fierbinti. In capatul ulitei, in vale, era o balta mare, care iarna se transforma in patinoar. Ne dadeam pe gheata pana ni se udau sosetele si ne inghetau picioarele. Ne intorceam in casa cat sa ne uscam sosetele si hainele direct pe noi, lipindu-ne de soba. Cred ca de acolo mi se trage neplacerea frigului.

Unchiu’ Dani ne-a pacalit ca daca punem sare in ciorba fierbinte, se raceste mai repede. Si noi l-am crezut…

De fiecare data cand ne certau parintii pentru ceva, ne juram in barba ca noi n-o sa facem asa cand o sa avem copii, ca o sa-i lasam sa faca tot ce vor, cand vor, cum vor. Inca nu am ajuns acolo, dar sunt sigura ca ne vom incalca unele promisiuni.

Voiam sa devin doctorita sau invatatoare. Chiar am pus liceul pedagogic al 2-lea pe lista. Din cauza salariilor mici. Dar am intrat la economic, care era primul pe lista. Tot din cauza salariilor…  Fratele meu voia sa se faca puscarias, inspirat de o geaca neagra de piele de care nu se despartea. Uneori e bine sa nu ne urmam visele din copilarie!

Stiam deja ca vreau 2 sau 3 copii.

Eram foarte lipicioasa si directa. Dar si foarte suparacioasa.

Imi era imposibil sa-mi cer scuze. Sau sa spun ca-mi pare rau. Preferam sa tac 2 saptamani. Pana ceda cealalta persoana.

Din fericire unele lucruri s-au schimbat. Din fericire unele au ramas la fel. La voi cum era? Dar acum cum este?

Standard

Leave a Reply

