Romanesti

Il vrei? Bine, nu ti-l dau…

Cam de un an si niste luni de cand am lasat pe o piatra pseudo-telefon destept si am plecat, am luat in folosinta un Nokia. Stie sa dea si sa primeasca telefoane, sa trimita si sa primeasca mesaje de toate felurile, face poze si poate chiar si internet. Daca nu mi-ar fi confortabil aici, pe scaunul inalt si cu cicoarea aburinda sub nas, m-as duce sa vad ce numar are telefonul meu. Dar imi este…deci nu ma duc… Oricum, arata ca un telefon nedestept, caramida cum l-ar numii unii oameni rai.

Tot de un an si niste luni oameni din jurul meu incearca sa ma converteasca inapoi pe drumul telefonului destept. In special fratele meu si Pacificatorul. Pot spune cu mandrie ca m-am tinut tare pana acum, desi au folosit metode diverse. Pai…iti place sa scrii, ai putea face asta cu un smartphone de oriunde – am laptop; iti place sa faci poze, ai avea mereu un aparat cu tine – vreau un aparat foto separat de bateria muritoare a telefonului si ceva mai performant; iti place sa citesti, poti avea pdf-uri cu tine mereu – vreau kindle, ca sa imi salvez ochii; ai avea whatsapp si am putea vorbi – avem skype, FB, gmail, yahoo messenger….si nu folosim niciunul din ele. Ce sa mai, oamenii sunt determinati. Nu se lasa usor. Degeaba le-am explicat ca bateria telefonului meu tine cu zilele, ca nu imi trebe mai mult de sunat oameni si trimis un sms din cand in cand. Ca nu vreau sa devin dependenta de un obiect si mai ales sa imi bata inima in ritm invers proportional cu ritmul bateriei. Ca nu vreau sa pot fi contactata chiar oricand si prin orice mijloc, pentru ca imi plac momentele mele de liniste si imi place sa vorbesc cu oamenii prin viu grai si nu prin caractere pe spatele interior al unui ecran. Ca nu imi plac pokemoanele scoase de FB si care anunta o invazie peste tot. Ca imi place din cand in cand sa car o carte buna in geanta, chiar daca e grea si incomod. Ca mi se pare suficient de des cat imi verific FB si mailurile acum.

Nu, domne’, ei vor sa ma smartphone-uiasca. Ultima gaselnita a Pacificatorului: nu-i prea mai raspunde la comenzi telefonul de vreo 2 luni. Nu s-a pus sa-l reseteze pentru ca…. dar mi-a facut o mega prezentare marti la o super oferta pe amazon la nushce telefon dashtept. L-am mirosit instant, dar m-am pastrat nestiutoare la suprafata si i-am zis ca, daca el considera ca telefonul lui nu se poate resuscita si i se pare un pret bun, eu il sustin. Ieri aveam noul telefon in cutia postala…

Aseara s-a intamplat inevitabilul: am mostenit telefonul Pacificarorului. Ca o minune, cu o reinitializare, si-a revenit in simtiri si s-a desteptat la loc… O sa incep sa cred ca pot prezice viitorul.

L-a luat in primire si s-a pus pe configurat telefon nou iar eu pe configurat telefon vechi. La cont google s-a oprit totul, pentru ca nu-mi amintesc parola. DE-LOC! de spatiu… de timp…de mod… Eh, si cum ma storceam eu de neuron ca sa scoatem parola, aud o voce suava si masculina: Merde! FUCK! Opa, zic…nu suna bine… Ce sa vezi, sim-ul de-l are nu se potriveste cu noul telefon. Asa ca a comandat un nanosim si m-a anuntat zambitor ca trebe sa mai pastreze telefonul vechi pana soseste sim-ul. Nici n-am apucat sa ma gandesc ca voi avea smartphone si unde o sa-l tin. Asa de scurt a fost momentul.

Azi a plecat la munca si si-a indesat 2 telefoane la fel de negre si la fel de mari in cate un buzunar frontal al blugilor: unul se ocupa de comuncatii iar celalalt de internet. Destepte, nu?

Mai am vreo 2-3 zile sa ma bucur de telefonul meu nedestept. Nu stiu cum va fi viata de dupa. Sper ca mai buna dar nu foarte dependenta. Imi place libertatea mea. Stiu, nu ma obliga nimeni, e alegerea mea. Cert este ca voi pastra caramida, just in case…

Standard

Leave a Reply

