Romanesti

Un melc se legana, pe o frunza de salata…

De vreo 3 luni avem saptamanal o cutie cu legume si fructe proaspete. Sunt distribuite de un producator bio direct la biroul Pacificatorului. Asa se face ca avem in meniu supa de dovleac, salata proaspata, tarte cu fructe, legume aburite si amestecate cu branza sau orez, briose felurite, quiche cu oua si legume, ba chiar legume la cuptor cu muuuuult usturoi.

Singura problema este ca nu le putem oferi si vegetarienilor din bucatele noastre, pentru ca sunt cu tendinte animale. Salatele si toate frunzele sunt, de obicei, locuite. Am avut pana acum doar melci si coropisnite. Poate si niste paduchi de plante. Dar cam atat. N-am zis nimic la inceput, se spala toate urmele si e totul ca nou (asta daca nu te uiti la rontaiturile melcilor). De la o vreme, insa, a crescut numarul. Avem in medie 3-4 melci pe salata si 1-2 pe celelalte frunze. Iar eu nu-i pot omori, ca nu ma lasa sufletul (cel putin nu direct). Asa ca ii pun pe frunza si ii duc la ghiveciul mort de pe balcon. Sau in pubela. In ghiveci li se usuca frunza intr-o ora, maxim doua iar in pubela sfarsesc striviti de resturile care vin peste. Nici pe balcon nu-i pot arunca, ca se fac terci. I-as duce in gazon, dar….risc sa-i transform intr-o problema a rezidentei. Mi-e mila de fiecare mini-melcisor pe care l-am descoperit in spatele unei frunze pe care am spalat-o. Ba la inceput il puneam pe Pacificator sa-i duca afara, sa imi pastrez constiinta curata.

Pacificatorul mi-a propus (in gluma, sper) sa-i adunam si sa-i gatim. Sau sa-i vindem. Ca sunt suficient de multi. Eu i-as pune pe toti intr-o cutie, i-as da inapoi producatorului bio si i-as spune ca noi n-am comandat asa ceva.

Va dati seama, o cutie plina cu generatii diferite de melci. Cei mai mari ar fi responsabili de cei mici. Unii ar face curatenie, unii ar gati salata, altii s-ar ocupa de educarea celor mici (se ia foaia de salata in primire, se analizeaza cu antena dreapta, se deschide gura larg, se musca o bucata zdravana si se mesteca vanjos, pana nu mai ramane nimic). Oare asa produc gelul ala lipicios pe care il lasa peste tot? Le-ar trebui o scoala, un spital si o groapa de gunoi. Case au deja. Ah, si nume, ca sa stim cu cine stam de vorba.

Ieri am primit o noua cutie. Varza chinezeasca si niste frunze neidentificate. Nu le-am spalat inca….

Standard

Leave a Reply

