Romanesti

Uneori mi-e rusine

Cand trec prin fata brutariei, cand traversez una din strazile cu semafor din cartierul nostru, sau cand ma plimb prin centrul orasului… uneori chiar si cand stau de vorba cu prietenii si acestia imi povestesc despre tiganii romani care spala parbrize la semafor prin oras, iar eu le dau sfaturi despre cum sa-i evite…

Cersetorii de la semafor se strang zilnic la piciorul podului pe care il traversez in drum spre copii. Isi cumpara cel mai ieftin alcool si cele mai proaste tigari si asa isi petrec timpul. Intr-o zi, intrecandu-se in puteri, unul le-a zis celorlalti 2-3: Stati ma, ca va arat eu cum se cerseste! Si s-a dus inapoi la semafor. Ieri altul mi-a taiat calea si a bolborosit cateva cuvinte inecat de alcool si mirosind a acru. I-as fi spus ceva intr-o romana clara dar trec pe acolo zilnic si o conversatie cu ei este exact ce nu imi doresc.

Mai sunt si cersetorii asezati pe o treapta la intrarile in magazine si brutarii, cu vesnicul mesaj JAI FAIM, SVP si privirea lasata in pamant. Ieri seara, in drumul spre casa, m-am oprit sa iau o bagheta. La intrare cersea un barbat pe la vreo 35-40 de ani. Roman. M-am simtit usor enervata… de ce nu lucreaza? De ce din cauza celor ca el am eu uneori dificultati doar pentru ca sunt romanca? De ce sa se uite uneori oamenii ciudat la mine cand ma cunosc, doar pentru ca ma asociaza cersetorilor de pe strada si spalatorilor de parbrize?

Din fericire nu sunt numai ei in Toulouse. Mai sunt si Elena, care este jurist, Alina, care este medic, Liviu, care este dentist, Sarmiza, venita aici cu studiile… Avem chiar si un restaurant nu departe de Toulouse, care este 100% romanesc si foarte cautat, de altfel. Si mai sunt eu, care imi caut de lucru momentan, fiind bona intre timp, scriind articole si visand la o colaborare frumoasa si din ce in ce mai probabila.

Standard

Leave a Reply

