Romanesti

E clar!

Imi place sa vorbesc in fata unui grup de oameni, fie ei 3 sau 30. Aseara au fost vreo 30 si toti necunoscuti, doar unul romanesc, restul de import. De fapt…noi 2 eram de import… Oricum, le-am vorbit tuturor intr-o limba comuna, engleza, pe un subiect si mai comun: calatoria in timp.

A fost Toastmasters Toulousain si Table topic session, care presupunea ca, dupa ce ai ajuns in fata grupului, sa primesti o intrebare si 3 minute pentru raspuns. Eu le-am spus ca m-as duce inapoi in timp si as fi Dracula, curioasa daca oamenii intr-adevar se tem de mine asa cum se spune. Ma rog, am spus eu mai multe in aproape 3 minute, dar glumele din pauza de cafea au fost cu Dracula, nu cu restul. Va dati seama? 30 de oameni straini au ras la ceva ce le spuneam… in engleza… majoritatea dintre ei fiind francezi. Asta spune multe…

In primul rand mi-au placut cele 3 minute cu emotii si rasete. Mi-a placut o sala cu 30 de francezi care vorbesc engleza bine (mi se pare ceva mai rar de realizat). Mi-a placut ca nu mi-am dat seama ca s-a facut 10 seara. Si mi-a placut ultimul discurs al unei doamne interesante, care ne-a povestit despre cum este sa fii in mijlocul furtunii. Doamna aceasta, englezoaica la origine, era intruchiparea speakerului perfect: body language, miscare scenica, tonalitate, pauze de respiratie, variatii ale vocii… ce sa mai, a utilizat toate metodele in cel mai frumos mod. Culmea e ca m-am vazut si pe mine facand asta. Mai am de lucru, sigur, dar e cu multa placere.

Maine ma mai duc la o intrunire. Apoi la alta… Sunt 2 grupuri diferite iar eu sunt indecisa, asa ca ma duc sa vad pana ma decid. Imi place structura intalnirilor si planul de evolutie al membrilor. Imi place ca fiecare are un rol si este implicat in activitatea grupului. Imi place ca grupul nu depaseste 20 de membri, permitand astfel fiecaruia sa fie activ. Imi place ca sunt concursuri intre grupuri, apoi intre regiuni si chiar intre tari. Abia astept sa particip! Pacificatorul a zis ca isi ia de pe acum liber in ziua concursului international din State. E un dulce, ce sa mai!

Aveti in fata ochilor un viitor speaker priceput. De vorbit vorbesc si acum, dar nu suficient de tare si putin cam repede (desi n-as fi crezut vreodata ca tocmai eu vorbesc repede!). Plus ca o sa vorbesc in franceza! E clar, mi-am gasit vocatia! Toastmasters, here I come! Je viens! (e minunat sa ai in jurul tau oameni care jongleaza intre engleza si franceza la modul cel mai natural!)

Standard

Leave a Reply

