Romanesti

Pentru tine…

Ciorba de rosii si cartofi prajiti in ceaun. Puiul cu legume si usturoi. Mamaliga cu branza si smantana. Urzicile. Lapte fierbinte abia scurs din tata vacii, pe care mi-l dadeai direct din galeata. Scovergile pe care mi le faceai special de fiecare data cand auzeai ca mi-e pofta si mi le trimiteai fierbinti prin curierul tati. Prosopul, basmaua si 50 de lei la fiecare zi de nastere, ascunse sub pulovar. Mirosul de naftalina.

Dar cele mai calde-mi sunt conversatiile avute cu tine. Noutatile din politica, lumea mondena si viata satului le aflam de cum intram in casa la tine. Mi te amintesc pe banca, la poarta, in fiecare seara, salutand pe toata lumea si adunand vecinele. Sau cu sort, ingrijind florile din fata casei sau legumele din gradina. Masandu-mi mainile si picioarele, ca sa-mi treaca durerile. Spunandu-mi de deochi cu bete de chibrit stinse intr-un pahar cu apa. Nerabdarea cu care ma asteptai sa mergem la slujba de Paste. Cum reuseai sa aduni toata familia in jurul mesei. Visul tau neimplinit de a calatori. Cum imi spuneai la telefon ca ti-e dor de mine dupa ce m-am mutat mai intai la Bucuresti si apoi in Franta. Sfaturile pe care mi le-ai dat. Iubirea de sine pe care o vedeam la tine si o apreciam intr-atat. Respectul pentru ceilalti. Dragostea ta pentru viata.

Ai fost in viata mea 32 de ani si 5 luni. Azi, dis de dimineata, ai plecat. A ramas un gol si nu voi reusi sa-l umplu cu nimic si nimeni. Va fi mereu locul tau, in care voi pune momentele noastre impreuna.

Desi stiu sigur ca-mi vei lipsi, nu pot fi trista. Acum nu mai suferi. Traiesti din nou, alaturi de toti cei dragi tie, fie ei vii sau nevii. Sa te odihnesti in pace!

Standard

Leave a Reply

