Romanesti

Din misiune

Dragii mei, n-am plecat nicaieri. Sunt vie si fac struguri in inceput de vara. Pana acum am scris zeci de articole, ba despre primele mele discutii serioase cu un salon de ceai-patiserie, ba despre o seara distractiva avuta cu cei doi copii, ba despre o omleta imensa si delicioasa gustata alaturi de localnicii din Bessiers, ba despre oameni frumosi si interesanti pe are se tot intampla sa-i cunosc, ba despre o minunatie de suflet, care se intampla sa-mi fi sot, ba despre pisicile de pe strada…. le-am scris pe toate, ba le-am si corectat, dar sunt in format neuronic, la mine in capsor si nu-i chip sa va dau acces acolo. Nu de alta, dar e placut sa ai prieteni, fie ei si virtuali 🙂

Eh, cum azi este prima zi de vacanta din cele 2 saptamani bine-meritate, am zis sa incep frumos, cu un articol. Mai ales ca azi vine dupa un weekend cu piment d’espelette si valuri de ocean si suc de rosii… Ba chiar am prins si putina culoare pe langa o liniuta in plus la bateria din dotare. Eu zic ca-i bine. Placut sigur este!

Aceia dintre voi care se stiu iubitori de frantuzesc si soare si nisipi, va recomand din toate celulele Pays Basque. Au oamenii astia un stil de a se bucura de viata, de ma fascineaza si inspira deopotriva. Am facut deja putina prospectare de locuri numa bune de locuit si crescut copii acolo, pe mal de ocean cu gust de mini ardei iute. Mi-a placut asa de tare ca azi dimineata nu-mi puteam aminti ce am de facut, cu cine si la ce ora.

Sunt deja 9 luni de frantuzisme si mi-am dat seama cel mai tare ca au trecut fix in weekend, cand am glumit cu domnul care ne-a adus cafeaua ieri dimineata, in timp ce noi ne prajeam la soarele de pe trotuar, sau sambata seara, cand i-am spus proprietarului localului in care am mancat ca am avut un orgasm culinar. Parca incepe sa-mi placa noua mea casa… (mint, mi-a placut din prima clipa, mai ales ca era locuita de cel mai delicios om de pe planeta).

Doamnelor, domnilor, va rog, mergeti in Biarritz si plimbati-va pe stradute, stati de vorba cu localnicii (ca o exceptie de la regula, unii dintre ei vorbesc si putin engleza, ceva mai mult spaniola), incercati un sandvis la pachet, mergeti in bar seara si amestecati-va cu marea de oameni, profitati de ocazia de a va simti adolescenti intr-un amestec de toate varstele, veniti acolo doar pentru a se simti bine. Bucurati-va de zambetele lor gratuite si din suflet, glumiti cu ei si cantati impreuna cantece vechi. Ba chiar invatati unele noi 🙂

Pentru noi asa a fost sfarsitul de saptamana si ne-a mers la suflet. Mai ales ca ultimele ore le-am petrecut band o bere rece la barul de pe buza de ocean.

Iar saptamana… a inceput perfect, cu un eveniment de networking, la care am vazut oameni interesati nu numai in ei insisi, cat in a-i ajuta pe ceilalti. Am cunoscut chiar si o romanca, ceea ce a fost chiar mai mult decat m-as fi putut astepta. Ma surprinde de fiecare data placerea incomensurabila de a vorbi romaneste. Plus ca micuta romanca (este doar cu 10!!! ani mai tanara) trece acum cam prin aceleasi etape pe care le-am experimentat pe piele proprie nu demult. Simt cum scoate mamosenia din mine…

Ei, acestea fiind zise, ma apuc de teste tage-mage, ca acum vine partea responsabila a familiei si trebuie sa dau raportul. Daca nu, va spun doar ca o sa bem sampanie cat de curand, va spun si de ce la timpul potrivit.

Voi sa va bucurati de soare si cald si uscat, da? Vreau dovezi!

Standard

Leave a Reply

