Romanesti

Ginecologul, aceasta floare rara a Toulouse-ului

Pentru inceput, internetul spune ca sunt 4381 de medici in Franta, specializati obstetrica-ginecologie, iar Pagini aurii spune ca sunt 98 de medici in Toulouse. Ori sunt foarte multe femei in oras, ori cele care sunt au foarte multe probleme, pentru ca ginecologii par sa nu faca fata.

Pana acum am sunat la vreo 7 cabinete, cu si fara recomandare. Cabinetele aflate in incinta unui spital nici macar nu au raspuns iar acolo unde am reusit sa vorbesc cu cineva, ba primeau doar pacienti existenti, ba aveau un loc liber peste 2 luni. Pana la urma am dat peste o doamna doctor care m-a primit chiar a 2-a zi cand i-am spus ca am o urgenta. Partea buna este ca m-a primit si a trimis chestii la laborator. Partea mai putin buna este ca, potrivit rezultatelor, n-am nimic. Partea proasta este ca ceva am, dar tot nu stiu ce. Adica trebuie sa reincep tot procesul…

Cand ma gandesc ca, in Bucuresti fiind, mi se parea prea mult cand aveam de asteptat mai mult de o saptamana… Dac-as fi stiut… Da, sigur, sunt locuri unde nici macar nu exista ginecologi si tot e mai bine peste 2 luni decat deloc, dar…totusi…parca e cam lunga asteptarea…

Din cate inteleg tot vorbind cu x si y, cam asta este procedura franceza: fiecare are medicul ei si la fiecare consultatie se stabileste urmatoarea intalnire (care, in general, este cea de 6 luni pentru papanicolau). Daca au urgente isi incearca norocul la medicul lor (vreo 2 din 15 chiar reusesc) si ajung intr-un final la spital (la alt doctor, normal). Adica fix atunci cand este ceva serios si presant nu poti beneficia de relatia doctor-pacient care se formeaza in timp; te trezesti in fata unei persoane careia esti nevoita sa-i faci un scurt rezumat al istoricului, cat sa inteleaga mai bine ce si cum. Primesti tratament (de multe ori generic), revii la consultatia de dupa (care nu-i obligatorie aici) si apoi revii la doctorul tau curant pentru controlul de rutina la 6 luni. Doar eu ma intreb ce rost are sa ai un doctor ginecolog daca nu poti merge la el in cazurile urgente?

Nu pot sa nu compar situatia cu ceea ce am experimentat in Bucuresti, unde doamna doctor Lebit ma primea cu zambet, stia cine sunt, imi cunostea istoricul si m-a ajutat sa rezolv multe probleme pe care le taram dupa mine de ceva vreme tocmai pentru ca nu-si daduse nimeni interesul sa vada ce se intampla. Eram la nivelul la care impartaseam impresii din vacanta si idei de viata. Adica fix genul meu de relatie medic-pacient, mai ales cand eu sunt jumatate goala pe durata consultatiei.

Voi, cei care locuiti pe taram frantuzesc sau stiti pe cineva care stie pe cineva care locuieste pe langa Toulouse…chiar si voi cei care aveti cunostinte medici ginecologi relocati in Franta…. imi scapa mie ceva? Se poate o astfel de relatie si aici?

Speranta moare ultima, nu-i asa?

Standard

Leave a Reply

