Romanesti

Dar tu cand….?

Cu siguranta ai auzit asta cel putin o data pana acum, de esti roman, nascut si crescut in Romania, eventual putin pe la tara, unde treaba ta este a tuturor. Tu cand iti gasesti un baiat bun? Tu cand te mariti? Tu cand faci copii? Cam asta este ordinea cronologica a intrebarilor, in cazul in care nu ai deja un copil pe care il cresti singura…

Ei bine, eu sunt si romanca, si nascuta in Romania, si crescuta de parinti romani, si putin pe la tara. Asa ca stiu foarte bine despre ce vorbesc. Din fericire, am plecat repede de acasa, chiar din clasa intai. Ajungeam cate 8 ore pe zi in sanul familiei, cat sa mananc ceva, sa dorm si sa plec iar. Asa se face ca oamenii satului nu ma cunosteau foarte bine, eu pe ei nici atat si evitau sa ma intrebe treburi personale. Bine, ca se duceau si intrebau parintii, fratele, bunicii, unchii si verisorii, aia-i partea a 2-a. Cert e ca eu am scapat multa vreme neintrebata.

Acum am 32 de ani (inca), maine se fac 10 luni de cand nu mai cresc in Romania, m-am gasit cu baiatul bun pe care mi-l doream, ba chiar ne-am si casatorit de 5 luni. In cerc restrans format din bunica, matusa si mama, tot n-am scapat de 2 intrebari: cand va casatoriti si voi (ca sa fim in randul lumii, normal) si (asta inca mai persista) cand faceti copii?

Cum eu doar am primit intrebari pana acum, cred ca mi-am castigat si eu dreptul la cel putin una…hai doua: cu ce schimba lucrurile faptul ca sunt sau nu casatorita cu iubitul meu? si…cu ce ma ajuta faptul ca la fiecare conversatie avuta imi amintiti ca vreti nepoti? Copiii pe care ii vom avea vor fi, in primul rand, copiii nostri, crescuti 99% din timp de noi (am scazut vacantele la bunici). Voi, posesorii intrebarilor, ii veti vedea cel mai des pe skype si in poze, fara sa va schimbe asta cu ceva stilul actual de viata. Noua, in schimb, ne vor da cu totul universul peste cap. Poate ca nu suntem inca pregatiti pentru asta. Poate ca avem deja un plan al nostru, pe care noi il stim si il intelegem cel mai bine. Poate ca nu vrem sau chiar nu putem acum. Sau maine. Poate nici chiar poimaine. Poate ca presiunea resimtita prin intrebarile voastre nu ne ajuta deloc. Poate ca vrem sa facem lucrurile in ritmul nostru. Nu, sigur vrem sa facem lucrurile in ritmul nostru. Iar aceasta intrebare vesnica nu face decat sa creeze un spatiu intre noi – intrebati si intrebatori.

Va spunem de pe acum ca voi veti fi printre primele persoane care vor afla cand se va intampla vreo schimbare, asa ca va puteti relaxa. Intre timp ne puteti intreba despre cum ne e noua noastra viata, despre unde plecam in vacanta, despre ce vise si dorinte avem pentru viitor, despre ce am mai facut nou…ba chiar puteti sa ne povestiti despre lumea voastra, din care noi am iesit putin cate putin, pentru a fi total prezenti intr-a noastra.

Va intreb si eu pe voi: ce se intampla daca, intr-o zi, ne decidem ca nu vrem sa avem copii? O decizie foarte personala, de altfel. Sunt absolut convinsa ca voi nu traiti doar pentru ideea de a avea nepoti. Sunt atat de multe alte lucruri de facut, ca ar fi absurd; iar voi stiu sigur ca nu sunteti absurzi. Bucurati-va de noi, de voi si de ceea ce aveti in viata voastra. Or veni ei si nepotii intr-o zi; lasati-i sa vina singuri!

Ca sa nu fiu un lup moralist in varianta feminina, Paula si Csilla, imi cer scuze de miliardele de intrebari pe care vi le-am pus pe acest subiect. Paula, daca intr-o zi voi primi minunata veste, o sa plang de fericire; pana atunci, abia astept sa te revad! Iar Csilla, tot nerabdatoare sunt sa-ti smotocesc ingerul de fata pe care l-ati plamadit voi din dragostea voastra!

Alaturi de acest om minune care ma incurajeaza sa fiu eu insami am invatat o lectie importanta: eu imi traiesc propria viata! Pentru mine! Iar ca eu sa fiu fericita, am nevoie sa imi iau deciziile care mi se potrivesc. Sigur, in viata de cuplu, mai si adaptam uneori. Dar de cele mai multe ori tinem cont de ceea ce ne dorim fiecare in parte, apoi ne intalnim la mijloc. Nici ca se poate mai sanatos! Nici ca mi-as fi imaginat mai frumos!

Standard

One thought on “Dar tu cand….?

  1. csilla_exe says:

    Hahaha!!! Citeam postul si ma gandeam: eeee si cand ma intreba pe mine Octavia, dupa care vad si referireala Paula si la mine. Fff tare postul :)!!! P.s. Si eu abia astept sa o vezi pe Blanka bine,bine o poti si smotoci :D.

    Sent from Samsung Mobile.

Leave a Reply

