Romanesti

Ca la sfarsit de zi de munca

Am inceput ziua si saptamana cu o vizita la simpaticul nostru dentist, care se intampla sa aiba cabinetul la 2 minute de casa noastra (cu tot cu incuiatul usii si coboratul scarilor alene). Asa se face ca am ajuns la birou pe la 10. Cum e saptamana de scoala (deci lucrez doar 2 zile), m-am simtit constiincioasa si am ramas sa muncesc pana la 7 seara. Nisrine a zis ca e in proces de schimbare, asa ca vine cu mine, la 7.

Cum cine e Nisrine? O colega de munca (adica din aceeasi companie si aceeasi entitate, cum eu nu am la propriu zis nicio colega si niciun coleg). Am avut o soparla intr-o zi in birou, dar a plecat repede si s-a ascuns pe dupa imprimanta.

Asadar…18:49…se deschide usa si un cap marocan de Nisrine isi face aparitia. Fara mantou si caciula, deci nu pregatita de plecare.
“Ce faci?”
“Uite ma pregatesc sa inchid.”
“La cat plecam?”
“La 7. Adica in 10 minute. Du-te si te pregateste.”
“OK.”

PARANTEZA : Nisrine nu e niciodata, dar NICIODATA gata cand spune ca va fi. NICIODATA!

19:00
“E 7, esti gata? .
….inchid laptopul, verific cand trece urmatorul autobuz…
Autobuzul e in 5 minute. Am plecat! Seara faina!”

Niciun raspuns.

Am insfacat geanta, esarfa si mantoul si m-am imbracat pe coridor, fugind spre iesire.
4 minute
Am accelerat cat am putut, mereu cu ochii spre bulevard, sa vad autobuzul.
Traversez ilegal printre masini oprite la semafor si mai arunc o privire in spate. Nu se vedea inca autobuzul, asa ca am incetinit.

3 pasi mai tarziu am simtit o durere surda si sfasietoare la nivel de fese. Muschii feselor, ca sa fiu mai precisa. Ca si cum cineva m-ar fi lovit puternic cu un ciocan. Imi taia respiratia si imi paraliza orice miscare. Cu greu mi-am retinut lacrimile de eliberare.

Cum stateam imobilizata la verticala, incercand sa respir, mai privesc o data aplicatia tisseo (un fel de RATB de Toulouse). Autobuzul pe care am fugit sa-l prind….era pentru directia opusa…. Am uitat sa schimb optiunile de dimineata cu cele de seara, pare-se. Sa-mi dau palme de nu m-ar fi durut asa de tare fesele….

Culmea ironiei? Mi se desfacusera sireturile de la pantofi… Cine naiba sa se aplece sa le lege la loc? Doar nu eu, ca sa trag si mai tare de muschii mei dragi care nu se calmasera inca…

Deh…cica sa mai glumesc “eh, ma doare-n fund!”….

L.E. : francezii sunt si mai tari in expresii :))
“Je m’en tape le cul” adica ma bat la fund pentru a spune ca nu-mi pasa
Sinonim cu “Je m’en bat les cuilles” adica imi bat ouale
“J’en ai plein le cul” adica am fundul plin pentru a spune ca m-am saturat de…
“Avoir le cul bordé des nouilles” adica a avea fundul plin de paste pentru a spune ca ai noroc
“Avoir la tête dans le cul” adica a avea capul in fund pentru a spune ca nu esti treaz inca

Pentru francofoni, puteti rade indelungat aici:
http://www.linternaute.com/dictionnaire/fr/expression/cul/2/
http://www.legrenierdebibiane.com/participez/Expressions/cul.html

Standard

Leave a Reply

