Romanesti

I believe in miracles!

Astazi o voi lasa pe Ivona sa va povesteasca. Are o poveste minunata pe care doresc s-o impartasesc cu voi. Mai tarziu, pentru doritori, pot chiar sa-i cer mai multe detalii despre cum si de ce. 🙂

“Dragi prieteni și prietene,

Vă scriu ca să vă împărtășesc una dintre cele mai frumoase experiențe de care am avut parte la școală în ultima perioadă și de care sunt atât de fericită încât e musai să dau vestea mai departe! Pentru când vă pierdeți speranța!

Pe scurt: am coordonat o donație Bookster către copiii din școlile defavorizate unde predau profesori Teach for Romania. Au ajuns cărțile în 31 de școli, plus biblioteci în care să fie aranjate cărțile, ideea fiind să se amplaseze în clase și să aibă copiii acces rapid la ele, pentru că bibliotecile școlare sunt de multe ori închise sau au cărți vechi.

Eu sunt dirigintă la o clasa de-a VIII-a unde copiii fac orice altceva în afară de citit. Sunt considerați oaia neagră a școlii, rup în medie 3 uși pe semestru, scuipă, bat, înjură. Dincolo de comportament, niște copii de o bunătate cum întâlniți rar, dar sunt agresivi pentru că asta văd în jur în comunitatea lor și mai ales asta primesc foarte des de la adulții din viața lor – agresivitatea și lipsă de structură – sunt un mod de a fi.
Nu aveam așteptări foarte mari de la cărțile Bookster în clasa lor, printre altele pentru că le împrumutasem eu o mulțime de cărți noi, cu poze, gen Hobbitul, Harry Potter, Minunea si altele și nu prea au fost dornici de citit.
Am aranjat însă împreună cu vreo 5 dintre ei cărțile primite în biblioteca din clasă, le-am sortat după mărime, aspect, categorii etc. Au fost suuuper entuziasmați și mi-au povestit o mulțime de lucruri despre ei. Au răsfoit pe îndelete vreo 5 cutii mari de cărți și și-au luat acasă de citit pe săturate. And the magic happened!!
Le-am cerut câteva impresii despre carti ca sa le transmit celor de la Bookster. Am primit multe mesaje dragute si emotionante, printre care si acest mesaj de mai jos, care m-a impresionat teribil.
Nu vă impiedicați, vă rog, în faptul ca e scris cu multe greșeli. Greșelile lor de scriere mă emoționează, pentru că mi se par dovada fragilității lipsei lor de șanse într-o comunitate care nu dă doi bani pe educație. Și de la o lună la alta greșeli sunt mai puține oricum.
Așa cu multe greșeli, Vlad a făcut niște progrese incredibile de anul trecut. A scazut de la în jur de 100 de absente pe semestru la 12, si-a dat seama ca vrea sa devina programator și vrea să invete bine să intre la liceu, e mult mult mai cooperant și e omul meu de baza in clasă la orice inițiativă. Și a inceput sa fie foarte foarte atent si implicat în ore și deși pare genul “șmecher” e un catalizator de energie bună în clasă și îi motivează pe ceilalți pentru chestii constructive.
În condițiile în care anul trecut îmi striga în mod frecvent că urăște româna și că îl plictisesc de moarte. Și credeți-mă că la clasa lor mi-am depășit multe limite de creativitate, tocmai pentru că știam că sunt foarte greu de captivat cu ceva. În plus, tatăl lui a făcut pușcărie ani buni.
Vă scriu și pentru că mi-aș dori să sensibilizez măcar apropiații mei despre lumea de dincolo de bula noastră de oameni educați. La 30 de km de București e o altă lume, educația e ultima grijă a oamenilor și viața e foarte grea. Și cred că e așa în 50 % din România, cea rurală, cea a orașelor mici. Cred că e important să privim și dincolo de grădina noastră frumoasă și cultivată de pe facebook, pentru că dacă nu suntem atenți, de dincolo de gard sunt șanse foarte mari să crească viitorii adulți agresivi, intoleranți, cinici și fără principii ai României noastre dragi de mâine.
 Închei aici. Mie mesajul lui mi-a dat foarte multă speranță, poate vi se pare un lucru mărunt. S-ar putea să mi se întâmple așa ceva cu niște elevi o singură dată în câțiva ani, și tot m-aș gândi că nu e degeaba.
Vă las cu acest mesaj minunat și sper să vă încălzească inima cum mi-a încălzit-o mie. 

 

“Draga bookster, iti multumim cu drag pentru cartile oferite scolii noastre! Prin acest mesaj as vrea sa spun ca ceea ce faceti e un lucru minuat si dragut pentru copiii care le plac cititul. Eu sincer nu prea citesc, prefer sa ma joc un joc video sau sa invat alte chesti, dar am luat si eu 4 carti de la scoala, am fost foarte uimit pentru ca in prima zi deja am terminat prima cartea, si ceea ce am descoperit a fost minunat, si mi-a venit si mie aceasi idee, sa fac si eu o carte mai exact (Jurnalul meu Haios) am fost uimit cand am vazut ca pe prima pagina scria toate informatile necesare despre fata respectiva, adica cea mai buna prietena, culoarea preferata, animalul etc.. Si m-am gandit sa incep si eu sa fac un juranl indetic bine intels jurnalul bazanduse pe viata mea de zi cu zi. Nu stiu sigur daca e o idee buna, dar am sa incerc! si din nou am fost uimit sa vad cum eu am inceput sa citesc carti, Hmm oare de ce n-am facut-o de mult!. Oricum Juranul meu haios este o carte fenomenala si abea astept sa fac un rezumat pentru domana din cartea respectiva, deja am inceput sa citesc a doua carte! Uimitor nu? wow am scris prea mult pentru un mesaj de multumire repet. Multumim bookster ! “

 

Iertare pentru un mail mult mai lung decât mi-am dorit.

Seară frumoasă!”

Standard

Leave a Reply

